Přípravy na Dakar vrcholí

Motocyklový tým Moto Racing Group (MRG) se na blížící se Rallye Dakar představí s třemi jezdci a vedle zajištění týmového doprovodu a zázemí tak musel vyřešit i otázku závodních motocyklů. Zatímco Tomáš Kubiena, který pojede se čtyřkolkou Hawk 690, si techniku řešil sám, v případě motocyklistů Milana Engela a Itala Jacopa Ceruttiho to byla práce pro manažera Ervína Krajčoviče.

"Je to celoroční otázka. Nejdříve se musíme rozhodnout, zda pojedeme s novou motorkou, což je náklad 25.000 euro, nebo se starou. A pak se nám musí podařit ji vůbec zajistit. My jsme letos objednali dvě, ale bohužel jsme dostali jen jednu. A problém jsme poté měli i s motory," uvedl Krajčovič. Nakonec se mu podařilo vše zajistit, ale uspěl i díky tomu, že má za sebou úspěšnou motokrosovou minulost a potřebné kontakty. Někdy totiž ani peníze nestačí.

Zatímco Engel se 2. ledna postaví na start slavné dálkové soutěže na motocyklu KTM 450 Replica 2017, Cerutti pojede na Husqvarně. Ovšem s ohledem na fakt, že obě značky patří do stejného koncernu, se jedná prakticky o totožné stroje. "Byla to jeho prosba. Upravili jsme tak KTM do designu Husqvarny," pousmál se Krajčovič. I díky řadě problémů měli jezdci své motocykly kompletně připravené až v polovině listopadu. "Čtyřkolku si Tomáš řešil sám. Pomáhali jsme mu, ale  je to dost atypické, takže záleželo na jeho rozhodnutích a přání," řekl.

Všichni jezdci si své motorky speciálně upravují. Například pro Engela je hodně důležitá výška sedačky. "V některých pasážích závodu často sedím, proto ji mám o pár centimetrů zvýšenou," přiznal jezdec, který se chystá na svůj třetí Dakar. Přímo na míru jsou poté nastaveny páčky, řidítka a nebo tlumiče. "Dost věcí je ale dané přímo od KTM a nedá se s nimi hýbat," řekl Engel.

Technické údaje motocyklů a čtyřkolky si přečtete zde.

Vedle motocyklu však musí náročnou trať vydržet i samotní jezdci. Prakticky celý rok se tak musí věnovat tréninku a udržovat si dobrou fyzickou kondici. Nejtvrdší trénink však přichází v závěru, když se blíží start. "Například teď už chodím do posilovny každý den asi na dvě hodiny," prozradil jezdec MRG týmu.

Nesnaží se ale nabírat svalovou hmotu, jako spíše zpevňovat tělo. Velké svalstvo a zvýšená hmotnost totiž motocyklistům při závodě nepomohou. "Na Dakar je potřeba být vitální. Proto se člověk musí věnovat kardiu, hodně běhat, jezdit na kole nebo dělat crossfitové tréninky a balanční cviky," popisuje Engel svůj program. K dispozici má i kondičního trenéra.

Na své svěřence ale dohlíží i šéf týmu Krajčovič. Zatímco v případě v Itálii žijícího Ceruttiho je to složitější, s Engelem je v pravidelném kontaktu. "Milana čeká u nás v týmu třetí Dakar a chci, aby se to posunulo.  Nesmí se stát, že bychom skončili proto, že mu desátý den dojde dech. To bych ho tam snad nechal," pousmál se Krajčovič, který si však na druhou stranu dobře uvědomuje, že v náročných jihoamerických terénech se může stát prakticky cokoliv. "Když odvede dobrou práci a nedojede, tak nás to bude mrzet, ale patří to k tomu. Kdyby ale skončil na fyzičce, tak bychom z toho vyvodili důsledky," řekl.

A Engel to dobře ví. "Po fyzické stránce bych měl být připravený na sto procent," uvedl.

Tvrdě však trénuje i Cerutti, který na předešlém ročníku rallye obsadil celkově dvanácté místo. "Jsme od sebe trochu dále, ale řekl mi, jak se připravuje a jsem si jistý, že to dodržuje. Je to profík a spoléhám na to, že chce jet Dakar, dojet ho a uspět. Takže ví, co má dělat," dodal manažer ambiciózního Moto Racing Group týmu.

Okomentovat


Security code
Obnovit

Oblíbené