Ve druhé dakarské etapě se posádce kamionu týmu Big Shock Racing dařilo a přiblížila se k první desítce.
Trať dlouhou 284 km, projel Macíkův kamion průměrnou rychlostí přes 100 km za hodinu a ze startovního 18. místa se propracoval až na 9. pozici. Martin Macík, Franišek Tomášek a Michal Mrkva nakonec do cíle dojeli třináctí poté, co je v samém závěru zdržely neoznačené odstavené vozy, schované ve zvířeném prachu.
Bohužel, druhá etapa neskončila dobře pro motorkáře týmu Lukáše Kvapila, který nejdříve na trati pomáhal kolegovi v bezvědomí a po odjetí dalších kilometrů sám havaroval. Zranění mu nedovolilo v závodu pokračovat.
V kamionu s chlazením a nohou na plynu
„Tohle už byla klasická Argentina, jak ji známe, jen trochu teplejší než bývá zvykem. Mastili jsme to stočtyřicítkou všude, kde se dalo. Franta jel dnes výborně, technika fungovala na jedničku. Takže jsme postupně předjížděli auta před námi,“ popisuje průběh závodu mechanik Michal Mrkva. Trať byla opět velice prašná a dostat se před soupeře nebylo úplně snadné, ale Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem využil každou příležitost. „Pomohlo také, že kamiony dnes měly vlastní trasu, takže nám auta a motorky neprášily a mohli jsme to pořádně rozjet. Nicméně jsme dost naklepaní, v tak obrovské rychlosti je obtížné hledat si cestu a vyhnout se všem dírám,“ doplňuje František Tomášek.V závěru měřené etapy se liazka s číslem 518 mírně zdržela, když se musela nebezpečně vyhýbat vozům, které byly na trati odstaveny bez potřebného označení, takže byly ve zvířeném prachu dokonale schované.
Teploměr na startu druhé etapy ukazoval 42 stupňů. „Vedro v kamionu, pokud navíc sedíte připoutaní a navlečení v kombinéze, je obrovské. Je potřeba hodně pít, jinak hrozí dehydratace. My jsme dostali nápad, jak se ochladit a to nám dnes dost pomohlo. Z taktických důvodů ho ale nechceme prozrazovat,“ říká Martin Macík. Posádku navíc opustila viróza, během jízdy teď všichni svorně pokašlávají, ale cítí se mnohem lépe.
Lukáš Kvapil po havárii do další etapy nenastoupí
Štěstí ve druhé etapě nepřálo motorkáři týmu Lukášovi Kvapilovi, který ještě na CP1 zastavil, aby pomohl závodníkovi v bezvědomí. Bohužel, po několika dalších kilometrech na trati, která už byla hodně rozbitá, sám havaroval a podle posledních zpráv utrpěl frakturu ramene a nosu. Vrtulník pak Lukáše přepravil do bivaku. Letošní závod pro něj končí.