Oba speciály Tatra Phoenix v cíli a Loprais nejlepším Čechem letošního Dakaru

Tým Tatra Buggyra Racing zdárně dokončil těžkou Rally Dakar a do Buenos Aires dorazily obě posádky ve složení Aleš Loprais, Jan Tománek, Jiří Stross a Martin Kolomý, René Kilian, David Kilian.

Loprais si na své konto navíc připisuje status nejlepšího Čecha devětatřicátého ročníku slavné soutěže.

Pro český tým to nebyla jednoduchá rallye. Přesto si Martin Kolomý dojel pro své druhé etapové vítězství, když vyhrál hned první den a historicky vedl soutěž. Nebýt tříminutové penalizace za překročení rychlosti na spojovacím úseku, vrátil by se do čela i po třetí etapě. Aleš Loprais se do top 10 dostal celkem čtyřikrát a nebýt ztrát s výměnou servo pump, byl by před dnem volna v nejrychlejší osmičce. Ovšem na kdyby se ve sportu nehraje.

„Pocity? Určitě radost a štěstí, že jsme tady. První polovina závodu byl očistec. Byl to určitě jeden z nejtěžších Dakarů, které jsem kdy absolvoval. Ve druhé půlce to bylo pěkný. Dostat se ze čtrnácté pozice na sedmou je pro nás víc než úspěch a je to takové zadostiučinění po těch problémech, které jsme si zažili. Chtěl bych poděkovat celému týmu, rodině, partnerům a samozřejmě pánu Bohu, že jsme to sem dotlačili,“ uvedl spokojeně v cíli poslední etapy Aleš Loprais.

A kam řadí letošní ročník Rally Dakar navigátor Jan Tománek? „Samozřejmě mezi ty nejúspěšnější, protože dostat se do první desítky, ještě po takových problémech, je úspěch. Škoda jen zkracování tras poté, co jsme se zbavili technických potíží. Přišli jsme o možnost posunout se ještě výše. Ale sedmé místo je super a každý cíl se počítá.“

Posádka Martina Kolomého opět ukázala svoji rychlost a kvalitu a potvrdila, že patří do úzké světové špičky kategorie kamionů. „Letošní ročník byl pro nás hodně zajímavý. Měli jsme spousty technických závad, rušily se etapy, takže nic jednoduchého. Máme ale obě auta v cíli. Je vidět, že Tatra je dobrý auto a že to vždycky dokážeme dát dohromady. Myslel jsem si, že na tom budu lépe s novým autem. Předpokládal jsem, že nastanou nějaké dětské nemoci, ale že nám to až takhle posune čas, tak to mne mrzí. Jsem ale samozřejmě rád, že jsme tady a ve zdraví,“ uvedl po dojetí do cíle Martin Kolomý.

„Dakar 2017 je za námi. Bohužel pořadí není takové, jaké jsme si přáli. Hlavní ale je, že jsme tady a dojeli jsme to, to se taky počítá. Ztráty, které jsme si vytvořili, se vinou počasí a špatně zorganizované logistice trati nemohly smazávat. Samozřejmě to bylo pro všechny stejný, ale z mého pohledu to byl nejhorší Dakar,“ uvedl David Kilian.

Úspěšnou účast si na své konto připisují také pohonné jednotky Gyrtech z produkce Buggyra Technology Center. Všechny vozy kategorie kamionů poháněné motory Gyrtech dokončily 39. ročník Rally Dakar. V první patnáctce má značka nejpočetnější zastoupení, a to celou jednu třetinu.

Konečné pořadí 39. ročníku Rally Dakar - Truck:

1.  Nikolaev, Kamaz, 27:58:24
2.  Sotnikov, Kamaz, +18:58
3.  De Rooy, Iveco, +41:19
4.  Villagra, Iveco, +1:00:04
5.  Mardeev, Kamaz, +2:26:50
7. LOPRAIS, TATRA, +3:06:56
15. KOLOMY, TATRA, +6:40:19

Okomentovat


Security code
Obnovit

Oblíbené