Jezdci vozů Peugeot bezpečně překonali první překážku

První etapa Rallye Dakar 2018 byla s 31 km nejkratší, ale přesto byla ostrou ochutnávkou toho, co bude následovat, neboť se soutěžící vydali přímo do dun. Všechny čtyři posádky vozů Peugeot 3008DKR Maxi se soustředily na to, aby etapu projeli bez potíží.

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, kteří díky svému vítězství v roce 2017 vyjížděli na trať jako první, dokončili etapu na 11. místě, neboť zvolili poměrně opatrný přístup. Leknutí zažili na silničním úseku jen pár kilometrů před etapou, když do nich zezadu narazilo jiné vozidlo. Jejich 3008DKR Maxi nebyl poškozen.

Cyril Despres/David Castera za horkého počasí s rozhodností vystartovali z hlavního města Peru Limy a dojeli s 15. časem. V písečné etapě nasadili stálé tempo, protože jsou si velmi dobře vědomi, že skutečná zkouška začne teprve zítra.

Bývalí vítězové Dakaru Carlos Sainz a Lucas Cruz k překonání písečných dun využili své letité zkušenosti a do bivaku v Piscu dojeli na 16. místě hned za Despresem/Casterou.

Hlavním cílem Sébastiena Loeba/Daniela Eleny bylo dojet do cíle etapy poté, co je na jejím začátku postihl problém s brzdami. Dostali se tam s pětiminutovým zpožděním.

Osobní auta - klasifikace po 1. etapě:

1. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, 14 min 22 s
2. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +25 s
3. Nicolas Fuchs (PER)/Adrian Mussano Fernando (ARG), Borgward 4WD, +34 s
4. Bryce Menzies (USA)/Peter Mortensen (USA), Mini 2WD, +38 s
5. Nani Roma (ESP)/Alex Haro Bravo (ESP), Mini 4WD, +53 s
6. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +54 s
7. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +1 min 12 s
8. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +1 min 36 s
9. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +1 min 45 s
10. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +2 min 4 s
11. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +2 min 15 s
15. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +2 min 36 s
16. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +2 min 39 s
29. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +5 min 37 s

Stéphane Peterhansel (Peugeot 3008DKR Maxi č. 300), 11. místo v 1. etapě:

„Dnes jsem si v dunách nebyl tak úplně jistý. Slunce stálo docela vysoko, a tak na vrcholcích dun nebyl stín, což znesnadňuje jejich čtení. Narazili jsme na motocyklistu, který spadl. Protože jsem se na to skutečně necítil, rozhodl jsem vsadit na bezpečnost a uvidíme, jak si povedeme zítra.“

Cyril Despres (Peugeot 3008DKR Maxi č. 308), 15. místo v 1. etapě:

„Byl to dostatečně nenápadný start. Byl jsem v pohodě bez skutečných problémů. Duny byly hodně bílé, ale můj pocit z vozu byl dobrý. Vítr trochu sfoukával písek z hřebenů a viditelnost nebyla dobrá. Etapa nebyla podle mého vkusu: mám raději delší vytrvalostní etapy, ale náš celkový čas byl dobrý. Cítím se pozitivně a hlavní věcí nyní je to, že se Dakar se konečně rozjel. Je skvělé být tady a těším se na to, co přijde.“

Carlos Sainz (Peugeot 3008DKR Maxi č. 303), 16. místo v 1. etapě:

„Celkově vzato to byl typ etapy, kde se dalo mnohem víc ztratit než získat. Útočením jste mohli získat pár sekund… nebo ztratit několik minut. Proto jsme se rozhodli postupovat opatrně. Peugeot 3008DKR pracuje skvěle. Opravdová práce začne zítra.“

Sébastien Loeb (Peugeot 3008DKR Maxi č. 306), 29. místo v 1. etapě:

„Pro mě to bylo strašlivé, neboť jsem po třech kilometrech úplně přišel o brzdy a 28 kilometrů jsem jel bez brzd. Musel jsem jet velmi pomalu, protože přejezdy hřebenů dun byly docela náročné: nebylo vidět svah pod námi a bylo snadné udělat chybu. Důležité bylo v takové situaci neriskovat, a tak jsem prostě jenom dojel etapu, což bylo přesně to, co jsem po problému, jaký nastal, potřeboval. Jsme tady, vyřešíme to a zítra odstartujeme znovu. Dnes to ale byl obtížný start. Myslím, že je to jen problém s brzdami, takže v servisu by se s tím měli vypořádat.“

Příští etapa:

Druhý den sestává z okruhu o délce 278 km okolo Pisca s pouze 11 km dlouhým přejezdem. Je to první zkouška soutěže s plnou délkou. Protože automobily budou vyjíždět před motocykly, nebudou moci následovat vyjeté stopy. To bude činit navigaci zásadní, takže bude záležet především na práci spolujezdců. S kaňony v prvních 40 kilometrech speciální zkoušky, na něž naváží písečné duny, to bude terén s rozmanitou náročností.

Okomentovat


Security code
Obnovit

Oblíbené