Macík i Brabec si sáhli na dno svých sil, ale nejdrsnější etapu nakonec zdolali

Po vynuceném dni volna v Saltě závodníci týmu Big Shock Racing v úterý vyrazili do desáté etapy legendárního závodu Rallye Dakar, vedoucí do obávaného Belénu.

Na jezdce čekalo 795 km náročným terénem, z toho 373 km bylo ostrých.

Ostřílení dakarští účastníci už znají zrádné písečné plošiny, tentokrát však pořadatelé našli opět nová místa, kam jezdce vyslali na misi, která byla neuvěřitelně náročná technicky i navigačně. Liaz Franta, pilotovaný Martinem Macíkem, se několikrát dostal do naprosto extrémních a opravdu nebezpečných situací.

„Už na 10. kilometru se mi zpříčil volant a oprava trvala 38 minut. Na spojovačku jsme dojeli jako 18. V druhé polovině etapy nám to šlo krásně, ale asi 30 km před cílem chladičem proběhla nějaká větev, udělala v něm díru a ten roztrhl vrtuli. Takže se znovu opravovalo. Tentokrát 1,5 hodiny. Ale vše se zvládlo dát do pořádku, domorodci nám přinesli vodu a jelo se. A najednou 3 km před cílem v jednom z koryt hořela motorka. Pokoušeli jsme se ji uhasit a následně objet. Při tomto manévru jsme se zakopali a prorazili obě kola. Další hodinu a půl trvalo vyhrabat kamion, který byl po nápravy v bahně, a vyměnit pneumatiky,“ popisuje Martin Macík, který se po vypečené belénské etapě dostal na celkově 6. pozici, když dojel čtrnáctý.

V 10 hodin večer argentinského času si Frantu vzali do parády mechanici. Svou práci zvládli do 7. hodiny ranní. Už v 8:30 Martin Macík s posádkou znovu startoval. Do úterní etapy dostal žolíka, takže do závodu vyjížděl v první pětce.

A hladce se tentokrát nejelo ani Janu Brabcovi. Ten dokončil etapu na 65. místě a v celkovém hodnocení se pohybuje na 42. pozici. I on musel na trati překonávat dosti nestandartní situace. „Došel mi benzín, protože mi praskla levá zadní nádrž. Naštěstí mi zastavil David Pabiška, který mě kus odtáhl a pak mi přes pet lahev dolil palivo. Respekt a velký dík! Pak jsem pokračoval, a benzín opět došel 500 metrů před cílem, kam jsem to dotlačil a dotankoval,“ říká Jan Brabec. 

Stejně náročná bude podle zkušeností týmu i následující etapa.

Okomentovat


Security code
Obnovit

Oblíbené