Macík po stíhací jízdě 5. celkově

V neděli se Dakar po dni volna pěkně zostra rozjel do 7. maratonské etapy.

Posádce týmu Big Shock! Racing se podařilo uhájit 5. celkové místo poté, co v cíli etapy byla 10. nejrychlejší.

A dění na trati dnes bylo napínavé od samého začátku. Už po zhruba 500 metrech od startu přišla rychlá akce, když bylo potřeba po jednom ze skoků a prudším brždění vyřešit ohnutou spojovačku. Po bleskové opravě Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou nasadili stíhací jízdu a navzdory svým předsevzetím o klidnější jízdě v maratónské etapě, letěli k cíli. Jejich sprint pořadím bylo příjemné sledovat. Podařilo se jim z 23. etapového místa po dokončení opravy postupně prodrat až na 10. pozici v cíli.

Důležité teď bude, jak se závodníci večer dokáží postarat o Karla, svůj závodní kamion. Týmoví mechanici totiž dnes posádkám nesmějí pomáhat, čekají na ně v následujícím bivaku v Neomu.

Nemám rád spojovačky!

Zhruba po prvním půl kilometru etapy, dlouhé 453 závodních kilometrů, musela posádka týmu Big Shock! Racing nečekaně vyskočit z kamionu. Bylo potřeba vyměnit spojovačku, tyč propojující kola a řízení. Tento manévr už mají sedlčanští závodníci nacvičený z 5. etapy. Oprava tentokrát zabrala asi 25 minut a jelo se dál.

„Etapa v písku. Na půltém kilometru jsem při jednom skoku hamtnul na brzdu a auto šlo najednou doprava. Ohnutá spojovačka. Zhruba za 25 minut jsme měli hotovou opravu a pokračovali dál. Chytli jsme tempo a letěli k cíli. Dost nám prášili osobáci, ale povedlo se nám je postupně předjet. Ta spojovačka nás samozřejmě mrzí, každá minuta už je teď hodně cenná,“ hlásil z cíle Martin Macík.

Posádka se tak po zbytek etapy snažila mazat časovou ztrátu. Žlutý speciál Karel proto nasadil tempo lehce na hraně možného. Svou svižnou jízdou začal postupovat pořadím a dohánět ztracené minuty. V cíli se nakonec objevil na 10. místě a udržel tak skvělou 5. celkovou pozici.

Perná noc v maratonském bivaku 

Po dnešní maratonské etapě s cílem v Sakaka si Macík s Tomáškem a Švandou nepůjdou oddechnout do svého oblíbeného bydlíku, v plánu je hromadné nocování. V bivaku tentokrát závodníci přečkají noc bez svých doprovodných týmů. Než ale vlezou do spacáků, čeká na ně ještě důležitá povinnost. Musejí se postarat o Karla, jejich závodní kamion. Kompletní nedělní servis auta mají ve vlastní režii.

Mechanici a další členové týmu se mezitím přesunuli do následujícího bivaku v Neomu. Hlavním technickým stratégem večera je proto David Švanda.

„Snad nebude moc práce. Určitě projdeme celé auto. Zkontrolujeme brzdy, pneumatiky i tu spojovačku, abychom se ujistili, že je všechno na svém místě a v cajku. Ať zítra můžeme s klidem pokračovat do druhé maratonské půlky,“ říká palubní mechanik týmu Big Shock! Racing.

Okomentovat


Security code
Obnovit

Oblíbené