Rozhovor s Ervínem Krajčovičem

Zeptali jsme se Ervína Krajčoviče, manažera týmu MRG:

Dá se laicky přiblížit Rallye Dakar v otázce spotřeby jednotlivých materiálů během soutěže?

Samozřejmě v mnoha věcech se jedná o individuální počty dílů, které každý jezdec za celou soutěž spotřebuje. Obecně se ale dají zmínit některá čísla. Například každý motocykl spotřebuje 12 – 13 sad nových pneumatik, přičemž rozlišujeme pneumatiky podle povrchu tratě. Zde kombinujeme značky Dunlop a Michelin. Co se týká spotřeby oleje, počítáme pro každého jezdce až 25 litrů a k dispozici má každý také okolo 16 vzduchových filtrů. Pro každý závodní stroj vezeme také rezervní motor. Podobně je to také u paliva, kterého se u jedné motorky spotřebuje až 500 litrů. Většinu náhradních dílů si můžeme obstarat od KTM přímo na místě za poplatek, neboť máme zakoupenou tovární motorku. Existují však i externí náhradní díly, u kterých vycházíme ze zkušeností a víme, že jsou na špičkové kvalitativní úrovni. To je příklad řetězů pohonu zadního kola od tradičního českého výrobce ČZ Chains a výfuky rovněž od české firmy RP Tuning.

Rallye Dakar je známá nejen svoji jezdecky mimořádnou obtížností tratě, ale také z pohledu obstarání potřebných financí. Jaký rozpočet má tým MRG Motoracing pro start na Dakaru?

Rallye Dakar je z mnoha důvodů finančně velmi náročná, a tak logicky dnes není úplně jednoduché zajistit potřebný budget. Jeho mnohamilionová výše se odvíjí od různých faktorů. Pokud dám jeden jednoduchý konkrétní příklad, pak zmíním, že pouze vstupní poplatky za start našeho týmu na Dakaru jsou ve výši více jak 180 tisíc euro. K tomu musíme připočítat další náklady na přípravu jezdců, provoz týmu, pořízení techniky, nákup rezervních náhradních dílů, logistiku týmu a také marketing. I taková je Rallye Dakar z trochu jiného pohledu. Proto si nesmírně vážíme našich obchodních partnerů a sponzorů a chceme s nimi stále více oboustranně spolupracovat i v budoucnu. Vnímáme skutečnost, že náš úspěch v závodění musíme přetavit také do jejich obchodních úspěchů. To je vzájemná vazba a podmínka vzájemné spolupráce.

Jaké jsou cíle týmu MRG Motoracing pro Dakar 2017?

Patřím k lidem, kteří si dokáží za ty roky u motocyklového závodění reálně zhodnotit možnosti a schopnosti svých jezdců v týmu. Proto si myslím, že základním úspěchem celého týmu MRG je Dakar 2017 ve zdraví dokočit, to znamená projet závěrečnou cílovou rampou. A pokud situaci hodnotím jednotlivě, myslím si, že úspěchem Jacopo Ceruttiho by bylo umístění okolo první patnáctky v celkové pořadí motocyklů, radost bych určitě měl z pozice do 20. místa pro Milana Engela a Tomáš Kubiena byl měl mířit svým výkonem na pozici mezi prvními deseti jezdci v kategorii Quadů. Ale známe to z minulosti, Dakar je pokaždé nezpytatelný. Takže jediné, co mohu říci s jistotou... moc se do Jižní Ameriky těšíme!

Jak bude vypadat logistika týmu pro Dakar 2017?

Tým kompletuje a nakládá veškeré vybavení ve 46. týdnu. Odjezd z Prahy do francouzského přístavu Le Havre je plánován na 23. listopadu. Přejímka veškeré techniky v přístavu je o den později dopoledne. Závodní i servisní vozy stráví poté přibližně jeden měsíc na lodi směřující do Jižní Ameriky. MRG tým odlétá na Rallye Dakar 2017 ve středu 28. prosince 2016 a přílet je plánován na 18. ledna 2017. Závodní i servisní technika se poté vrátí z Buenos Aires přibližně za měsíc od příletu týmu do Prahy.

Okomentovat


Security code
Obnovit

Oblíbené