Legendární vytrvalostní závod Dakar klade obrovské nároky nejen na jezdce a jejich stroje, ale je velkou výzvou pro celý servisní tým, který vytváří kompletní zázemí během jednotlivých etap soutěže.
Tým MRG získal na Dakaru již mnoho zkušeností, z nichž vychází při každodenní rutinní činosti v servisní zoně. Ve skutečnosti se jedná o mozaiku jednotlivých úkonů každého člena soutěžního týmu během každého jednoho dne.
Po příjezdu z etapy do servisní zóny informuje každý jezdec svého mechanika o stavu závodního stroje, jeho jízdních parametrech na trati popř. o závadách či poruchách. MRG staví svoji filozofii na otevřeném a vlastním výběru mechanika daným jezdcem, neboť součinnost jezdec–mechanik je tím nejdůležitějším prvkem v bezproblémovém chodu týmu během soutěže. Večerní hodiny jsou tedy vyhrazeny přípravě závodního stroje na další den.
Tým lidí připravující informace pro media upravuje fotografie a videosekvence pořízené ten den na trati. Bezproblémové internetové spojení není během soutěže samozřejmostí, a tak lidé od medií často svádí svůj vlastní závod o čas, protože včasný přesun informací do ČR je základem pro komunikaci s významnými medii a fanoušky týmu MRG. Manažer týmu zatím získává aktuální informace o následující etapě, zejména v oblasti aktualizace startu a roadbooku (zařízení pro navigaci během soutěže).
Jezdci se snaží v maximální možné míře odpočívat a čerpat síly na následujcí den. Ještě před spánkem si upravují a doplňují roadbook o vlastní záznamy, např. zdůraznění rychlých pasáží nebo kritických míst. Poté přichází čas večeře.
V nočních hodinách končí pravidelná servisní práce mechaniků. V případě oprav končí nad brzkým ránem a po krátkém odpočinku musí sbalit kompletní technické zázemí a připravit se na ranní odjezd. Tento proces vyžaduje po každém členu servisního týmu přesné a postupné balení jednotlivých částí s cílem efektivně vynaložit čas pro přesun do další servisní zóny. Je brzo ráno a jezdce čeká start do další etapy, která se u Dakaru běžně pohybuje okolo 800 km v náročném terénu.
V tu dobu je již několik hodin na cestě doprovodný vůz s fotografem a kameramanem, kteří své obrazové zařízení přesouvají na divácky atraktivní místa doporučená pořadatelem. Mechanikům začíná po startu taktéž souboj s časem. Jejich doprovodné vozidlo je monitorováno přes GPS modul s cílem hlídat překročení maximální povolené rychlosti, která je z bezpečnostních důvodů často na hranici 80 km/hod. Tento systém umožňuje servisním týmům udělat během přejezdu do dalšího servisu dvě až tři krátké zastávky na rychlý odpočinek.
Příjezdem do zóny a přípravou servisních stanů týmu MRG Motoracing začíná další vzrušující den na legendárním Dakaru.