Ve středu 24. ledna 2018, jen krátce po příletu z Dakaru do ČR, proběhlo setkání týmu Big Shock Racing s partnery a novináři v prostorách galerie Interblock v Praze.
Připraveno bylo údajně sto židlí, ale prostor byl zcela zaplněn až po vstupní dvěře a stojící byli opření až o zeď na konci sálu. Dovolím si říct, že na české poměry nevídaná věc. Po celou dobu byl hlavním speakrem Martin Macík Jr. Jak jsme v jeho podání zvyklí – na vysoké úrovni. Bylo za co se chválit a celé dvě hodiny byly plné dobré nálady. Aby ne.
Big Shock Racing měl dvě posádky na jubilejním 40. Dakaru a jak Martin Macík Jr. v kategorii kamionů, tak i Honza Brabec mezi motorkáři byli nejlepší z početného českého zastoupení - páté místo mezi kamiony a 39. místo v motorkách. Úplně jinak ale vypadá informace, že Honza Brabčák Brabec byl celkově 9. nejlepším nováčkem na Dakaru!
Martin postupně pozval na podium všechny členy týmu, jmenovitě je představil a u několika jmen padlo pár historek. Smál se celý sál. Honza Brabec, Michal Mrkva i František Tomášek seděli na připravené sedačce, prý pro jejich pohodlí. Další výbuch smíchu nastal, když se společně shodli na tom, že ještě pár dní sezení na otlačených zadnicích není úplně za odměnu☺. Brbčák glosoval a reagoval na spoustu informací s lehkostí sobě vlastní, jen to prý reflektovalo náladu v týmu po celou dobu Dakaru, kdy nebylo vše jen růžové.
Martin Macík starší, šéf týmu, opakoval několikrát, že nejlepší na letošním Dakaru byla jejich parta, která prý nemá jediné slabé místo. Dozvěděli jsme se také, že teď má už dva syny a došlo tak i na další špičkování mezi Brabčákem a Marťasem, kteří používali označení „naši fotříkové“ protože dalším velmi zásadním členem týmu je táta Honzy Brabce, Libor Brabec. Od Martina Macíka dostal „Libča“ opakovaně velikou poklonu za jeho přípravu motorky pro Brabčáka, prý naprosto jiný styl práce, než kdy zažil. Honza jen opakoval, že ani fabrické týmy nemají tak připravenou motorku, jako měl on. „Táta je táta a navíc je to nejlepší mechanik na světě. Děkuju, táto,“ dostal poklonu i od syna, tentokrát opravdového.
Všichni se shodli na tom, že tohle nemůže být poslední Dakar, protože celý tým je naprosto sehraným strojem. Další poklonu opakovaně dostali kluci technici. Jirka Čáp, šéf techniků: „Posledních šest dní jsem spal jen na přejezdech,“ což je naprosto neuvěřitelné.
Martin Macík Jr. popisoval, jak přijel autem v hrozném stavu do cíle etapy v půl druhé ráno a s určitou mírou obav o další start si šel odpočinout. Po pár hodinách bylo auto přirpavené, nastartované a čekalo jen na svou posádku. „Každý den se povedl malý zázrak,“ řekl Marťas a doplnil, jak Michal Mrkva makal s techniky a pak jel prakticky rovnou do etapy. Obávám se, že si nikdo z nás nedokáže představit, co se odehrává v hlavách členů týmu Big Shock Racing!
Když kluci popisovali, jak museli vykopnout prasklé okno a čekalo je 300 km v brýlých, Marťas popisoval celkem barvitě, jak dostat kamínkem. Brabčák opět nezklamal a hned kontroval tím, že on dostal ptákem! Asi není potřeba popisovat, co se pak dělo v sále...
Kde bere Brabčák svou energii, těžko říct. O to víc potěší jeho hodnocení toho „nej“ na Dakaru, že dokázal vyřešit rozdrcenou rukojeť plynu, dojet epatu a moci vyrazit ráno znovu. „Ne každý zásadní prožitek musí být nutně zajímavý pro ostatní," řekl.
Pobavil i odpovědí na to, čím kluky bavil. Po krátkém zamyšlení hlesl, že si spíš kluci dělali „…prdel z něho“, a to pomáhalo zlepšít náladu.
Na kdyby se nejezdí a už vůbec ne Dakar, nicméně nebýt penalizací, byl by Honza na cca 25. místě. Je to ale typ závodníka, u kterého je stopa nesmazatelná a sám si pojmenoval, na čem bude pracovat. Myslím, že Honza bude ještě vidět i slyšet. Těšíme se na to, a co vy?